Głównym celem programu jest wspomaganie rozwoju dziecka w zakresie:
- jego wrodzonych możliwości twórczych intelektualnych,
- poznawanie i wyrażanie siebie w różnych formach ekspresji,
- nabywania umiejętności komunikacyjnych w kontaktach z innymi oraz kompetencji przygotowujących je do podjęcia nauki w szkole,
- wprowadzania dziecka w świat wartości ogólnoludzkich
Do szczegółowych celów określonych w programie należą:
- wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie i zdobywanie nowych doświadczeń w kontakcie ze środowiskiem: społecznym, przyrodniczym, kulturowym i technicznym,
- doskonalenie procesów poznawczych, usprawnianie pamięci oraz predyspozycji umysłowych,
- wyposażenie dzieci w wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia nauki w szkole znajomość liter, cyfr, znaków matematycznych, czytanie, pisanie, liczenie,
- umożliwianie dzieciom odkrywania siebie i innych przez własne działania,
- wyrabianie umiejętności komunikowania się w sposób werbalny i niewerbalny,
- stymulowanie ciekawości poznawczej oraz aktywizowanie sfery wyobraźni i fantazji,
- kształtowanie postawy twórczej i myślenia twórczego,
- rozwijanie aktywnej postawy badacza w kontakcie z otaczającym światem,
- umożliwianie dzieciom dokonywania wyborów i przeżywania pozytywnych efektów własnych działań,
- zacieśnienie łączności ze sztuką (teatr, plastyka, literatura, muzyka),
- pomoc dziecku w budowaniu pozytywnego obrazu własnego „ja”, kształtowanie życzliwego i otwartego stosunku do ludzi oraz przyrody,
- uczenie dzieci rozwiązywania sytuacji trudnych na zasadzie kompromisu i uwzględniania potrzeb innych.
W naszych działaniach nie ograniczamy się jednak wyłącznie do programu. W celu poszerzenia wiedzy dzieci i uatrakcyjnienia zajęć przygotowujemy różnorodne projekty edukacyjne.
Mamy ciekawą ofertę zajęć dodatkowych, w których biorą udział wszystkie dzieci uczęszczające do przedszkola. Zajęcia są finansowane z budżetu placówki.
- Gimnastyka korekcyjna – prowadzi Pani Iwonka,
- Zajęcia logopedyczne – prowadzi Pani Ewa,
- Religia – prowadzi Ksiądz Piotr,
- Rytmika – prowadzi Pani Ania,
- Język angielski – prowadzi Pan Przemek,
- Nauka gry w szachy – prowadzi Pani Olga.
Scenariusz zajęcia dla dzieci 5 – letnich TEMAT: „Witaminowe abecadło” – krótka inscenizacja wiersza.
Cele:
- kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania się,
- wyrabianie świadomości wpływu owoców i warzyw na utrzymanie dobrego zdrowia,
- kształcenie umiejętności wyrażania tekstu literackiego głosem, mimiką i gestem,
- ćwiczenie prawidłowej wymowy.
POMOCE: wiersz „Witaminowe abecadło” – S. Karaszewski, emblematy, stroje dla dzieci.
Na scenę wchodzą dzieci:
Dziecko I
Oczy, gardło, włosy, kości
zdrowsze są, gdy A w nich gości.
A w marchewce, pomidorze, w maśle,
mleku też być może.
Dziecko II
B – bądź bystry, zwinny, żwawy
do nauki i zabawy!
W drożdżach, ziarnach i orzeszkach,
w serach, jajkach B też mieszka.
CHÓR DZIECI
Naturalne witaminy
lubią chłopcy i dziewczyny.
Bo najlepsze witaminy to owoce i jarzyny.
DZIECKO III
C – to coś na przeziębienie
i najlepsze ran gojenie.
C – porzeczka i cytryna
świeży owoc i jarzyna !
DZIECKO IV
Zęby, kości lepiej rosną
kiedy D dostana wiosną.
Zjesz ją z rybą, jajkiem, mlekiem,
na krzywicę D jest lekiem.
CHÓR DZIECI
Naturalne witaminy
lubią chłopcy i dziewczyny.
Bo najlepsze witaminy to owoce i jarzyny.
PODSUMOWANIE
Zabawa ruchowa przy piosence o zdrowiu.